23/5-2011

Vill bara inleda inlägget med att stolt visa upp min physalisplanta som till synes har växt ordentligt de senaste dagarna:
Det har blåst ordentligt här idag så jag var tvungen att flytta citronen till ett litet mer skyddat läge:
Sedan har jag skolat/planterat om småplantor som stått inomhus till större krukor. Innan stod de i mitt lilla drivhus i pyttesmå krukor. Alla plantor kanske inte var tillräckligt stora men när jag ändå höll på tänkte jag att det inte kunde skada.
Längst upp till vänster: Solros, till höger om den en till physalis, andra raden har vi lite persilja och bredvid har vi en squashplanta som håller på att titta upp ur jorden.
Solrosen
Physalis
Små persiljeplantor
Drivhuset

Kommentarer
Postat av: karin-odlar-sin-tradgård

Vilken odlingsflit! Bra idé med potatisen, borde jag ta efter för det dröjer innan det blir färskpotatis. Är du van att driva upp tomater, jag håller precis på att lära mig och den ena plantan är mycket högre än den andra. Antar att jag inte knipsat av skott...

2011-05-24 @ 10:58:04
URL: http://odlasintradgard.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Fina foton, Thi! Spännande att följa... :-)

2011-05-24 @ 13:15:15
Postat av: Gardenhouse

Oj, tryckte nog iväg ett tomt först... Härlig trädgårdsblogg du gör, gröna fingrar vill jag lova. Lycka till med växtligheterna, Sussi

2011-05-26 @ 13:04:16
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Klicka här om du vill bli ihågkommen!

E-postadress: (endast jag ser!)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0